Een werken-bij-site heb je nodig om de beste medewerkers voor jouw bedrijf binnen te halen, vacatures sneller in te vullen en te besparen op je kosten voor recruitment- en uitzendbureaus. Voor een het bedrag van een gemiddelde wervingsfee bouw je al snel een prima werken-bij-pagina.

Recruitment vs. commercie
Vrijwel ieder bedrijf heeft een website. Soms heel basic, soms zeer uitgebreid. Maar altijd met hetzelfde doel: potentiële klanten informeren en overtuigen om bij jou klant te worden. Maar potentiële medewerkers, dat is een andere doelgroep dan potentiële klanten. En alleen al daarom loont een aparte werkenbij site.

Het hoeft niet ingewikkeld te zijn, je kunt laagdrempelig instappen. Een aparte landingspagina waarop je jouw vacatures plaatst en de basis staat al. Voeg daar een mogelijkheid aan toe voor sollicitanten om hun CV of contactgegevens te uploaden en je bent al een eind op weg. Een belangrijke drempel heb je dan al weggenomen. Vergelijk maar eens met bedrijven die hun vacatures diep hebben weggestop op hun bedrijfswebsite en vervolgens onduidelijk zijn bij wie en hoe je moet solliciteren.

Wat moet een werken bij pagina bieden?
Mensen die goed zijn in hun werk en schaarse specialisten hebben een gezamenlijk kenmerk: ze hebben eigenlijk altijd werk. En als ze om wat voor reden dan ook even zonder zitten, hebben ze al snel keuze uit meerdere aanbiedingen. Ze zij dus zelden werkzoekend, maar hooguit latent zoekend en gaan pas over tot actie op het moment dat ze overtuigd zijn dat een bedrijf hen iets te bieden heeft. En als je dus niet overtuigend vertelt wat je te bieden hebt, dan komen ze dus gewoon niet.

Dus, je werkenbij pagina moet meer zijn dan een platform voor je vacatures. Want een site waarop enkel vacatures staan en een sollicitatieformulier, biedt potentiële sollicitanten en latent werkzoekenden weinig. Geen informatie over wat werken bij jouw bedrijf hen biedt, geen sfeerimpressie, niets over jouw cultuur en niets over de arbeidsvoorwaarden. En wat doe je dan als potentiële sollicitant? Dan klik je op het kruisje rechtsboven en zoek je verder naar bedrijven die je deze informatie wel geven. Daarom is het belangrijk dat jouw werkenbij site een platform is waar potentiele kandidaten relevante informatie vinden en een positieve indruk krijgen van jouw bedrijf. Als je dit gaan doen, dan ben je bezig met Employer Branding. Meer hierover lees je hier.

Kopje koffie drinken?